Avez-vous un évènement hors-SCÉ à proposer? Cliquez ici.

ZigZag Icon

The Advanced Learning Certificate in Program Evaluation

Date de l'événement : 2025-09-26 Brown School Professional Develpoment and the Evaluation Center, at Washington University in St. Louis Date limite : 2025-09-12

The Advanced Learning Certificate in Program Evaluation is designed to provide theory and relevant practice to build your expertise, effectiveness, and confidence in evaluating programs. The program design includes lectures, case studies, practice exercises, and readings – all carefully chosen to increase your skills. An optional 1:1 private consultation for your project or program is included. By the end of the course, all participants will walk away with a plan for evaluating the initiative or program of their choosing. The program design includes lectures, case studies, practice exercises, and readings – all carefully chosen to increase your skills. An optional 1:1 private consultation for your project or program is included. By the end of the course, all participants will walk away with a plan for evaluating the initiative or program of their choosing.

ZigZag Icon

L’évaluation de programme dans le secteur public

Date de l'événement : 2025-09-29 Institut de développement professionnel de l’Université d’Ottawa Date limite : 2025-09-22

L’évaluation de programme est une compétence et une fonction de l’administration publique qui est devenue incontournable tant pour l’analyse des politiques publiques que pour la gestion et la mise en œuvre des politiques publiques. L’objectif général de ce cours est de transmettre aux participants les connaissances essentielles pour comprendre, concevoir et gérer le processus d’évaluation de programme dans le contexte du secteur public. Le cours propose d’explorer la pertinence de l’évaluation de programme dans la mise en œuvre des politiques publiques ainsi que son rôle dans le contexte de la gestion de la performance des organisations publiques. Le cours utilise l’exemple du Gouvernement Canada comme référence empirique et pour présenter des exemples concrets de pratiques d’évaluation.