Responding to the Evaluation Capacity Needs of the Early Childhood Field: Insights from a Mixed Methods Community-based Participatory Design

For this special issue, our article provides an illustrative example of data integration in a complex mixed methods design. It advances three mixed insights about the evaluation capacity needs of the early childhood field generated by using a mixed methods community-based participatory research (MMCBPR) design. We integrated quantitative findings from an evaluation capacity needs assessment tool with qualitative themes from community consultations.

Français

Toward an Evidence-Based Approach to Building Evaluation Capacity

Résumé : Les organisations doivent évaluer leurs programmes autant à des fi ns d’ap-prentissage que d’imputabilité, ce qui exige une capacité d’évaluation interne. Il est cependant toujours difficile d’avoir accès à des outils qui permettent de produire des informations valides sur les capacités internes en évaluation.

Français

Influential Mentoring Practices for Navigating Challenges and Optimizing Learning During an Evaluation Internship Experience

La complexité grandissante des contextes dans lesquels les évaluateurs canadiens travaillent a des conséquences importantes pour la formation en évaluation. Les stages sont une composante prisée de la formation, mais nous manquons encore d’indicateurs qui permettraient d’évaluer la qualité de cette expérience.

Français