Michael D. Fetters. (2020). The Mixed Methods Research Workbook: Activities for Designing Implementing, and Publishing Projects. Sage. Paperback, 293 pages.

In The Mixed Methods Research Workbook, Michael D. Fetters has developed a practical resource for scholars, graduate students, and individuals with an interest in mixed methods research (MMR). Since many of the concepts presented are essential to all types of human research, the workbook would make an excellent required reading for an introductory graduate-level MMR course. The workbook is intricately scaffolded, with engaging lessons covering vital areas of MMR training—literature review, ethics, publishing, validity, grant applications, and philosophy worldviews.

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Mixed Methods Design in Evaluation, by Donna Mertens

Mixed Methods Design in Evaluation by Donna Mertens is a useful, well-organized book that explores the numerous applications and benefits of mixed methods approaches. In the words of the volume editors, after examining published evaluation examples, Mertens “concludes with prompts that engage the reader in thinking about how mixed methods can improve social inquiry” (p. xiv). Mertens advocates that mixed methods in evaluation “strengthen the credibility of evaluation findings” (p.

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Learning and Leading: Integrating Mixed Methods in a Collaborative Approach to Educational Evaluation

This practice note describes the benefits of integrating mixed methods in a collaborative approach to evaluation with school districts and community partners in southwestern Ontario. We discuss the ways in which the integration of qualitative and quantitative data generated a multi-faceted perspective about a new mental health professional role as a complex educational phenomenon.

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Collaborative Evaluation Designs as an Authentic Course Assessment

L’amélioration continue de la formation en évaluation dépend, en partie d’échanges parmi ceux et celles qui en sont chargés. Il existe toujours un potentiel inexploité d’évaluation authentique visant à appuyer et à mesurer l’apprentissage qui démontre l’intégration de la théorie et la pratique. Dans la présente note sur la pratique, nous présentons des modèles d’évaluation collaborative comme outils d’évaluation authentique et utile pour arriver au type de preuve d’apprentissage requis dans un cours de cycle supérieur en évaluation.
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Competency-Based Evaluation Education: Four Essential Things to Know and Do

La formation des évaluateurs et évaluatrices doit off rir de bonnes occasions d’appuyer et d’évaluer le développement progressif et continu des connaissances et des compétences pertinentes. Si nous voulons suivre l’évolution des contextes de plus en plus complexes dans lesquels les évaluateurs et évaluatrices travaillent, nous devons mieux centrer nos approches pédagogiques sur le mouvement mondial en faveur des compétences pratiques qui orientent la profession.
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Scope Creep and Purposeful Pivots in Developmental Evaluation

Résumé :
La présente note sur la pratique illustre une situation où, comme évaluateurs
et évaluatrices de programme, nous dépassons les limites provisoires établies
par nos objectifs d’évaluation évolutive (EE) pour faciliter l’apprentissage. Notre EE
portait, au départ, sur l’élaboration d’un programme postsecondaire, enseigné en
ligne.
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A Case Study of the Guiding Principles for Collaborative Approaches to Evaluation in a Developmental Evaluation Context

Récemment, Shulha, Whitmore, Cousins, Gilbert et al Hudib (2015) ont proposé un ensemble de principes pour guider les pratiques collaboratives. Par une étude de cas, nous explorons ces principes dans un contexte d'évaluation développementale. Des données ont été recueillies à deux moments au cours d'une période de 18 mois, lors d'une collaboration entre un groupe d'évaluateurs et l'équipe d'un programme d'une organisation nationale. L'article explore les contributions de certaines approches collaboratives au respect de ces principes dans le cadre de l'évaluation développementale.

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Optimizing Use in the Field of Program Evaluation by Integrating Learning from the Knowledge Field

Il y a presque 20 ans que Shulha et Cousins (1997) ont publié leur article phare sur l’utilisation de l’évaluation. Leurs travaux ont examiné une décennie, de 1986 à 1996, de théorie, pratique et recherches sur l’utilisation de l’évaluation. Depuis lors, il y a eu d’importants développements liés au phénomène de l’utilisation de l’évaluation. Au-delà de l’évaluation, un nouveau domaine s’est développé sur l’utilisation de la recherche dans la pratique et les politiques; en santé, le terme transfert des connaissances a été utilisé et en sciences sociales, on parle de mobilisation du savoir.

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Introduction - Setting the Evaluation Use Context

Introduction. This special issue honours Dr. Lyn Shulha’s 25-year contributions to the Canadian field of program evaluation by bringing together the perspectives of authors from across North America to identify Dr. Shulha’s influence on their thinking and evaluation practices. Dr. Shulha’s scholarship is best described as a nonlinear influence because the effect of her work on evaluators’ thinking about collaboration, use, standards, and innovation cannot be directly traced.

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